Monday, February 22, 2010

cuti-cuti


Sabtu hari tue aku & hubby g hantar bobo (keretaku) ke service kia....mula2 tue ingatkan budget dalam 3 rat je..sekali 5 rat la babe...kopak kami...dh kami ujung bulan nie nk balik kampung lagi...tapi apapon keselamatan diutamakan..bobo pon dh lebih setahun xservice...alhamdulillah selamat sudah bobo. Rasa enjin pon makin smooth aje & xde bunyi2 sangat.

Lepas settle bobo...kami jalan2 kat QB sje survey harga SLR..cadangnya nk bli tapi model apa yang hendak dibeli masih dalam dilema...Nikon D90 atau Canon EOS 500D....huhuhu kena dengan budget la....mahal juga menda2 alah nie...tapi boleh buat duit nnt klu dh de menda nie....insyallah...:D

Penat berjalan kami ke pasar malam plak...biasala abah suka makan satey jadi kami pon mencari satey...lepas tue beli la lauk2 nak masak esknya...banyak juga la yang kami bli...kerang, cendawan, udang, semuanya lauk yang mak & abah teringin nk makan...aku & hubby ikutkan aje...asalkan depa gembira.

Ahad...hari aku melepak kat umh & kije aku masak aje...tengah hari lauk udang butter menjadi pilihan bersama terung masak sambal ikan bilis.....malam pula cendawan goreng tepung & daging burger stik...hehe...meriah makan kami....:D

Ermmm...tapi sepatutnya malam nie kami naik the cruise tapi nazri punya pasal kami tunda plan ni ke bulan 3 nnt....hope jadi la..aku dh teruja sangat nk naik nie....mesti best kan? Kapal tue besarrrrr sangat....aku tgk masa aku lalu pi jalan2 batu feringgi ri tue...wah mmg rasa teruja & jakun kot klu dh naik nnt...hehee Apapon kita tunggu bulan 3 nnt.......yeahhh

2 comments:

yana2605 on 1:36 PM said...

ko kat mana tue??penang ke kajag??mak bapak g pennag ke??emm ajar la sikit resepi udang butter tu..cam sedap jer

Cupu on 4:18 PM said...

Aku kat penang...mak & abah mertua aku de kat sni...ri jumaat ni baru balik kl...hehe resipi udang butter tu erk...aku buat resipi sendri...goreng udang tue ngan butter & aku goreng bawang & daun limau purut tue asing pastu campurkan bahan semua tue masukkan daun sup & daun bawang & telur....klu de cheese boh la...mesti sedap...manis2 aje..:D

 

Copyright © 2009 Si Cupu Diary Designed by Cupu | Contact Me at kechik2816